پیستونی که برای 1000 اسب بخار مناسب است

اسب بخار در همه اشکال، اندازهها و انواع مختلف سیلندر وجود دارد. اما برای زاویه دار کردن موثر، به ناچار ایجاد قدرت زیاد نیازمند مهندسی دقیق تری است. برخلاف یک V8 بزرگ که بار را روی 8 پیستون تقسیم می کند، یک 4 سیلندر قوی نیازمند فشار پیستون و rpm بیشتری است تا به همان سطح برسد. این کار چالشی با شیب اورست است، اما مدعیان حاضری وجود دارند که هیچ کوتاهی ای نمی کنند و پرچم خط پایان در قله تکان داده می‌شود.

پیستونی که برای 1000 اسب بخار مناسب است
پیستونی که برای 1000 اسب بخار مناسب است

ساخت پیستونی که در وضعیت 4سیلندر بالای 1000 اسب بخار کار کند  که در شرایط مسابقه ی امروزه بسیار اندک است  مهارت قابل توجهی نیاز دارد. همچنین، آن گونه که از گذشته مرسوم بوده، موتور نیازمند پیستون رایجی است که آزمون های توسعه را گذارنده باشد تا به درستی کار کند. مورد دوم دیگر مدنظر قرار نمی گیرد. پیستون های سری جدید Rebel از دسته ی Diamond، اولین پیستون های مقعر هوندا هستند که توانایی تحمل قدرت چهار رقمی را داشته و شجره نامه ی کاملا مسابقه ای دارند.

پیستون های Rebel به طور کامل ماشین کاری شده اند تا اطمینان حاصل شود که مواد، وزن و قدرت آن بهترین هستند. تاج پیستون و رینگ فوق العاده ضخیم هستند تا بتوانند گرمای تولیدی توسط اسب بخار 1000 را تحمل کنند.
سری Rebel ترکیبی از دانش مبتنی بر مسابقه است که با همکاری تیم های ماشین های درگ 7 ثانیه ای جمع آوری شده است و مجموعه ی ویژگی های رده بالایی است که در طراحی مقعر قرار گرفته است. این طراحی، زمان فرآیند تولید محصول را برای سازندگان موتور به شدت کاهش داده و رانندگان نیز قدرت و کارایی خود را از دست نمی دهند.

پیستون rebel
پیستون rebel
پیستون rebel
پیستون rebel

پیستون های سری Rebel نقش میزبان را برای بسیاری از ویژگی های مسابقه ای، مانند درگاه های گاز جانبی دارند که رینگ را بهتر مهر و موم می کند. ویژگی افزوده شده ی دیگر، چاهک بنزین است که بنزین ذخیره را زیر رینگ بنزین نگه می دارد تا پیستون بتواند در rpm بالا به راحتی در محفظه بالا و پایین برود.
تمامی پیستون های سری Rebel از دکمه های سنجاقی بدنه به جای اسپیرولاک های معمولی بهره می برند. دکمه های سنجاقی از رینگ حفاظت بیشتری کرده و قفل کردن پیستون در فشارهای بسیار بالای سلیندر جلوگیری می کند.

  • مشخصات
    آهنگری اختصاصی (قوی تر از تیرآهن)
    درگاه های گاز جانبی
    تاج ضخیم 220 اینچی
    بدنه ضخیم 160 اینچی
    رینگ بالایی کاملا ضدزنگ، رینگ ثانویه ی Steel Napier و رینگ بنزین 8/2 میلی متری
    چاهک نگهدارنده ی بنزین
    سنجاق¬های نگهدارنده ی استیل شرکت Trend Tool
    روغن کاری اجباری سنجاق
    دکمه های سنجاقی گردنه
    مرکز متعادل

چه چیز Rebel را تا این حد قدرتمند کرده است؟
سری Rebel حاصل تجربه ی Diamond در تمامی موتورهای مسابقه است، اما یکی از اصلی¬ترین اقدامات با توجه به چالش های پیشین در مسابقات رانندگی درگ، استفاده از مواد مناسب در جای صحیح برای رسیدن به سطح قدرت مورد نظر بوده است. اولین و مهمترین ویژگی این است که رینگ بالایی به اندازه ای ضخیم است که بتواند گرما را تحمل کند، و طراحی آهنگری کاملا گرد نیز نقش مهمی در طراحی سفت و سخت Rebel دارد. ترکیب کردن دیواره ی ضخیم، سنجاق های گردنه ی Trend Tool و دکمه های سنجاقی موجب شده که پیستونها تقریبا غیرقابل تخریب شوند.

پیستون rebel
پیستون rebel

آهنگری کاملا گرد، پیستون را مستحکم کرده و به آن کمک می کند که بار ناشی از فشار بسیار بالای سیلندر را پخش کند. این شکل بدنه، همراه با قدرت ناشی از آهنگری آلومینیوم 2618 Rebel و سنجاق های گردنه ی Tool Steel عوامل اصلی ظرفیت تحمل قدرت اسب بخار چهار رقمی هستند.
سری Rebel برای تحمل قدرت بالای 1000 اسب بخار از کف رینگ بسیار ضخیم استفاده می کند. درگاه های گاز جانبی نیز برای تقویت مهر و موم کردن رینگ در فشار بالا تعبیه شده اند.
این طراحی برای چه کسانیست؟
سری Rebel در هر دو سری K و B موتورهای هوندا در طیف وسیعی از نسبت های تراکم و ارتفاع های تراکم در دسترس خواهد بود همه ی این موارد برای کاربردهای اسب بخار خیلی بالا هستند. تیم Diamond جامعه ی رانندگی محور جلو را هدف گرفته که شامل تیم هایی است که تمام قدرت اسب بخار خود را برای رقابت به کار می گیرند.
علیرغم طراحی مسابقه ای Rebel، آن را می توان 100 درصد با ماشین های خیابانی قدرت اسب بخار بالا نیز مقایسه کرد. در نهایت، Rebel صد درصد آنگونه طراحی شده است که آن چه را سازندگان و رانندگان می خواهند داشته باشد. آیا هوندای شما قدرتمند است؟ آن را به میدان بیاورید!