روشنایی و چراغ های اصلی خودرو

تمام وسایل نقلیه موتوری باید به چراغ مجهز باشند ، این  قانون حتی برای موتورهای الکتریکی نیز یکسان است. چراغ ها دیدن و همزمان دیده شدن را آسان تر می کنند ، بنابراین در جلو و عقب خودرو قرار می گیرند.

 دانستن چگونگی استفاده از آنها برای امنیت راننده و مسافران و همچنین سایر کاربران مهم است. چراغ ها در ترافیک نقش مهمی دارند ، زیرا به سایر شرکت کنندگان در ترافیک اجازه می دهد تا وسیله نقلیه را از فاصله زیاد متوجه شوند.

چراغ های اصلی جلو در جلوی ماشین قرار دارند.آنها به عنوان سیستم روشنایی محسوب می‌شوند، به لطف آنها راننده، جاده را در تاریکی یا در شرایط دید نامناسب می بیند.

چراغ ها جلو  در حالت های مختلف مورد استفاده قرارمی گیرد: نور بالا ، چراغ کم ، چراغ های کنار،چراغ های روشنایی در روز و چراغ های پیچشی..

چراغهای جلوی کم نور ، چراغهایی هستند که بیشتر در اتومبیل استفاده می شوند. آنها به شما این امکان را می دهند تا دیده شوید ، اما همچنین می توانید جاده را در محدوده 30 متری بهتر ببینید.

چراغ های جلوی فرو رفته باید در مواقعی که دید در روز ضعیف است (باران ، برف ، مه و غیره) و در شب استفاده شوند. چراغ های جلو نور را  به سمت پایین هدایت می کنند و بیشتر به سمت راست می تابند .این زاویه با توجه به نوع خودرو شما  قابل تنظیم است .

چراغهای اصلی  مخصوص دید مناسب هستند ، زیرا دامنه آنها حداقل تا 100 متر است. آنها بسیار خیره کننده هستند و فقط باید  در هنگام شب درجاده ای که روشن نیست  و هیچ ماشین دیگری در جهت مخالف حرکت نمی کند مورد استفاده قرار گیرد .

پروژکتورهای هالوژن ، زنون و رشته ای وجود دارد. در حال حاضر فناوری هالوژن استاندارد بیشتری دارد .چراغ های زنون از روشنایی بیشتری برخوردار هستند ، اما قیمت آنها به مراتب بالاتر است.

نصب چراغ های جدید در اتومبیل های قدیمی باعث افزایش کارایی نور می شود ، لامپ ها چون از موارد مصرفی هستند، طول عمر محدودی دارند. بسته به نوع لامپ ، از 500 تا 3000 ساعت طول می کشد. این زمان ممکن است به دلیل نصب نامناسب یا ولتاژ ناپایدار کوتاهتر باشد.

تعویض چراغ جلو

هنگام تعویض چراغ ها باید به این نکته توجه داشت که چراغ ها به درستی نصب شده است. بسیاری از رانندگان فراموش می کنند که چراغ ها باید با اتومبیل تنظیم شوند ، به طوری که تا حد ممکن کارآیی داشته باشند

برای جایگزینی این اجزا ، روش زیر است:

ابتدا سپر را بردارید.اتصال دهنده ها را باز کرده و بردارید. برق را از پروژکتور اصلی جدا کنید. محفظه اجزای قابل تعویض را از محل نصب آنها جدا کنید.اجزای جدید را نصب ، متصل و ایمن کنید. سپر را مجدد نصب کنید.

اگر خودتان نمی توانید دلیل نقص عملکرد را متوجه شوید ، به یک گاراژ بروید و وسیله نقلیه را با تجهیزات ویژه آزمایش کنید.